Razstava

Podoba skozi čas

Nekoč omaloževana spretnost kopiranja umetniških del je danes, ko spoznavamo več vplivov okoliščin in zlasti pobud kopistov, dobila drugačen sloves. Seveda s potrebnimi pomisleki, omejitvami in rezervami, vendar pa organika te odločitve in vztrajnega delovanja relativizira vrednotenje obeh skrajnosti in išče v kopiranju kvalitete in celo avtorske vzgibe.

 

Ob razstavi kopij - resda pomanjšanih ali povečanih - slik slavnih starih mojstrov evropske umetnosti, zavzetega amaterja, sicer prometnega inženirja Maksa Bizjaka, v Galeriji Loterije Slovenije, se omenjene relativnosti še kako zavemo.

 

Slikar je s tem svojim, zdaj že sedem let trajajočim konjičkom prav obseden, v neštetih izzivih ob delu uživa in se uči, rezultati, često prigarani z neštetimi ponovitvami, pa so plačilo za vse: za poskuse dejavne potrditve trajnega občudovanja klasičnih umetnin, za številne poskuse, preizkuse in analize, za naporna premišljevanja in odkrivanja tehničnih skrivnosti.

 

Sprva je slikal po naravi in po fotografskih predlogah, pretežno pokrajine. Očitno je ob tem in takem delu spoznal temeljno resnico o umetniškem, slikarskem ustvarjanju, namreč, da je slikanje po naravi ali po predlogah - v tem primeru starih umetninah - psihotehnično soroden, če ne enak proces. Vsaj toliko časa, dokler se omejuje na povzemanje zunanje podobe.

 

Durer, Rubens, Rembrandt, Hals, Vermeer, Gainsborough, Millet, pa Art Deco - da omenim samo te- so imena umetnikov, katerih dela so naredila nanj največji vtis in zbudila v njem izzive, katere mir ­ z vztrajnim povzemanjem njihovih dosežkov. Seveda, gre tudi za notranjo komunikacijo med umetniki, ta je slej ko prej močno gibalo vztrajanja. A ta komunikacija ne stremi k prilaščanju avtorstva, temveč se omejuje na metiersko področje in na zavest občutja dobro izvršene naloge. Naloga pa je vedno dobro izvršena. V njenem uspehu je namreč nekaj drobnih skrivnosti, ki razlikujejo ta dela od še tako izbrušenih in strokovno, z vsemi tehničnimi pripomočki izvršenih kopij. Predvsem gre za format, ki, kot rečeno, skoraj nikoli ni povsem identičen izvirniku. Drugo je barvnost: avtor pripada generaciji, ki si je lepotni ideal in z njim okus ustvarila in oblikovala v okvirih tako imenovane estetike patine, saj so stoletja zapustila sledi na še tako varovanih umetninah. Zato ni da bi skušal rekonstruirati optični izgled slike v času njenega na - stanka, ampak povzema njen današnji izgled. Mora torej ugotoviti in posneti njeno barvno substanco in povrhu še njeno patino. Končni dosežek je nekakšna barvnotonska rezultanta po pravilu prevladujočega toplega dela barvne lestvice - kar pa navsezadnje ustreza okusu tako slikarja kot večine publike.
In kar je eden izmed avtorskih doneskov izdelkom te redke, simpatične dejavnosti.

 

Janez Mesesnel

 

Razstava je bila postavljena ob avtorjevi petinsedemdeset letnici.

 

Slike 



Želim prejemati rezultate žrebanj na e-naslov:

Loto
Eurojackpot
3x3
Prijavi
Odjavi

Kontakt

 

Info center

01/ 24 26 175

 
Obrazec za reklamacije
 
info@loterija.si
 
e-info@loterija.si

 

             

 

               

 

 

Zasebnost in piškotki | Lytee CMS | Impresum | Produkcija: Dspot
cookies