Ko se svila v slikah igra

Uporaba svile v slikah ima večtisočletno tradicijo. Znane so poslikave svile in vezenin, na današnji razstavi pa nas razveseljuje manj znani postopek, kolažiranje svilenih koščkov. Gabrijela Jelka Štibelj je izkušena oblikovalka in šivilja, ki je izbrala posebno vrsto šantung svile in jo domiselno uporabila v svojih slikah z najrazličenjšimi motivi. Na podlagi predlog je avtorica razvila svoje motive, ki imajo simbolično in duhovno vrednost, hkrati pa so tudi likovno domišljeni izdelki. Na razstavi se predstavlja s 44 deli, med katerimi prevladujejo mandale, niso pa redke tudi podobe narave, živali in človeškega telesa. Od leta 2007 je v svojih unikatnih slikah uporabila 271 barvnih odtenkov in več kot 160 metrov svile.

 

Jelko navidihujejo mnoge stvari, predvsem pa življenje samo. Goji posebno ljubezen do umirjenega življenja, zlitega z naravo. Pri tem ji pomagajo tudi vzhodnjaške modrosti kot je Feng shui. Navdušuje se nad živahno barvitostjo narazličnejših tkanin iz daljnjega vzhoda, posebno jo je očarala svila. Precej navdiha dobi iz notranjega sveta, ki ga dosega z nenehnim ustvarjanjem in premišljevanjem v njeni hiški na Goriškem. Veliko tega je vidno v njenih mandalah, saj ima rada lepe stvari, medtem ko navdušenje in entuziazem črpa iz ljudi, ki živijo in izražajo strast do življenja.

 

Pravo svilo odlikujejo lastnosti kot so značilen svilen lesk in hladnost ter mehkoba na otip. Za izdelavo tovrstnih slik je avtorica izbrala šantung svilo, ki jo pridobivamo iz niti divjih sviloprejk. V primerjavi z drugimi vrstami svile je nekoliko bolj groba, rustikalna in težka svilena tkanina z majhnimi vozlički. To njeno lastnost je Jelka uporabila v likovni igri, ki se vidi med gladkimi in bolj grobimi svilenimi teksturami. Posebno skrb je namenila potekom svilenih niti, ki omogočajo učinek dvobarvnosti; če sliko rahlo obrnemo ali se med gledanjem premaknemo, se barve in svetloba enakomerno spremenijo. Ko Jelka najde zanimiv vzorec ali motiv, ga preriše na večji format in izdela šablono. To nato prekopira na »medvlogo«, okrog katere napne svilo. Izrezane koščke svile še natančno prišije. Na koncu svileno sestavljanko napne čez uokvirjeno platno. Nekateri motivi potrebujejo več senčenja, takrat uporabi tempera barve. Svila ne prenese stekla, niti okvirja, ker bi to okrnilo svobodo, ki jo izražajo ta dela. Svilene slike delujejo globinsko in se razširjejo v vse smeri ter učinkujejo s prelepimi energijami.

 

Večino njenih motivov predstavljajo mandale. Ime prihaja iz sanskrtskega jezika in pomeni mistični krog. Tovrstne risbe najdemo povsod po svetu in v mnogih religijah, kot so budizem, krščanstvo (rozete) in hinduizem. Z izjemo tibetanskih mandal, ki sledijo posebnemu vzorcu in številčnemu sistemu, ima mandala centralno točko (bindu) in serije koncentričnih krogov z vzorci, ki so lahko geometrični s posebnim pomenom ali pa bolj abstraktni, ter zunanje obrobje. Podoba mandale predstavlja naš življenjski vzorec, pot, ki jo naredimo skozi naše izkušnje, iz središča preko preizkušenj do roba. Nato se lahko vrnemo v center in začenmo nov cikel na novi, višji ravni z uporabo uvidov, ki smo jih pridobili v prejšnjem ciklu. Znanstveno je dokazno, da mandale pomirjajo um, pri svojem delu pa jih uporabljajo mnogi terapevti. Ustvarjanje osebnih mandal lahko odpre vrata v globlje ravni zavedanja in modrosti. Vsak človek ima namreč svojo zgodbo in navdih.

 

Njene mandale in figurativni motivi izražajo slo po življenju, rast in brstenje, ki je vidna tudi v barvah. Pojavljajo se motivi živali, človeškega telesa, rastlin, cvetja, sonca, morja, korenin in svetlobe. Verjetno gre za notranjo željo, da se ustvarjalka širi in raste ter postaja vse, kar je lahko. Všeč so ji umirjene in naravne barve (rjavkasto-rdeče, bronaste, vse vrste modrih odtenkov, oker, zlate....) pa tudi intezivne roza barve, bleščeče fuksije in žgoče oranžne. Pogosti so tudi duhovni simboli: labirinti, lotusovi cvetovi, sonce, itd. Toda v vsaki sliki avtorica razvije svoje motive in išče lasten izraz v oblikah in simbolih, ki jih razvije skozi ustvarjalno uporabo barvnih odtenkov. Natančna tehnika kolažiranja smeri poteka niti ji omogoči že skoraj opartistične učinke gibanja oblik s presenetljivimi globinami in prostorskimi izrazi. Pri vsem tem pa se spretno izogne sladkobnosti in sterotipnim predstavam. Njeno delo odlikuje natančno opazovanje, pretehtana kombinacija barv in svojevrsten izraz, ki ga bo verjetno še izpilila in razvila do potankosti.

 

Vid Lenard

 


Želim prejemati rezultate žrebanj na e-naslov:

Loto
Eurojackpot
3x3
Prijavi
Odjavi

Kontakt

 

Info center

01/ 24 26 175

 
Obrazec za reklamacije
 
info@loterija.si
 
e-info@loterija.si

 

             

 

               

 

 

Zasebnost in piškotki | Lytee CMS | Impresum | Produkcija: Dspot
cookies